SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1.KONU
İşbu
Satış Sözleşmesi Ön Bilgi Formu’nun konusu, SATICI' nın, SİPARİŞ
VEREN/ALICI' ya satışını yaptığı, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı
belirtilen ürün/ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502
sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun - Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri gereğince tarafların hak ve
yükümlülüklerini kapsamaktadır. İş bu ön bilgilendirme formunu kabul
etmekle ALICI, sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde sipariş
konusu bedeli ve varsa kargo ücreti, vergi gibi belirtilen ek ücretleri
ödeme yükümlülüğü altına gireceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini
peşinen kabul eder.
2. SATICI BİLGİLERİ
Ünvanı : İPEKYOLU KOZMETİK VE DOĞAL ÜRÜNLER A.Ş.
Adresi :
Adem Yavuz Mah. Şehzade Mehmet Cad. No:9 A Ümraniye/İstanbul
Faks :
Telefon:
+90 216 611 34 38
Eposta : ipekyolu@iyimarkalar.com.tr
3. ALICI BİLGİLERİ(Bundan sonra ALICI olarak anılacaktır.)
Adı/Soyadı/Ünvanı : | *********** |
Adresi : | *********** |
Telefon : | *********** |
E-Posta : | *********** |
4. SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ
4.1 Malın
/ Ürün/Ürünlerin / Hizmetin temel özellikleri (türü, miktarı,
marka/modeli, rengi, adedi) SATICI’ya ait internet sitesinde yer
almaktadır. Ürünün temel özelliklerini kampanya süresince
inceleyebilirsiniz. Kampanya tarihine kadar geçerlidir.
4.2 Listelenen
ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve
vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli
olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
4.3 Sözleşme konusu mal ya da hizmetin tüm vergiler dâhil satış fiyatı aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
Ürün Kodu | Ürün Adı | Marka | Fiyat | Miktar | Tutarı |
Kargo Ücreti:**** TL KDV:**** TL KDV dahil toplam alışveriş tutarınız:**** TL |
5. GENEL HÜKÜMLER
5.1. ALICI,
SATICI’ya ait internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel
nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön
bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli
teyidi verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICININ; Ön
Bilgilendirmeyi elektronik ortamda teyit etmesi, mesafeli satış
sözleşmesinin kurulmasından evvel, SATICI tarafından ALICI' ya verilmesi
gereken adresi, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikleri,
ürünlerin vergiler dâhil fiyatını, ödeme ve teslimat bilgilerini de
doğru ve eksiksiz olarak edindiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.2.
Sözleşme konusu her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile
ALICI' nın yerleşim yeri uzaklığına bağlı olarak internet sitesindeki ön
bilgiler kısmında belirtilen süre zarfında ALICI veya ALICI’ nın
gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde
ürünün ALICI’ya teslim edilememesi durumunda, ALICI’nın sözleşmeyi
feshetme hakkı saklıdır.
5.3. SATICI,
sözleşme konusu ürünü eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun
ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları ile teslim etmeyi, her
türlü ayıptan arî olarak yasal mevzuat gereklerine sağlam, standartlara
uygun bir şekilde işin gereği olan bilgi ve belgeler ile işi doğruluk ve
dürüstlük esasları dâhilinde ifa etmeyi, hizmet kalitesini koruyup
yükseltmeyi, işin ifası sırasında gerekli dikkat ve özeni göstermeyi,
ihtiyat ve öngörü ile hareket etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.4. SATICI,
sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’yı
bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta
farklı bir ürün tedarik edebilir.
5.5. SATICI,
sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması
halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu,
öğrendiği tarihten itibaren 3 gün içinde yazılı olarak tüketiciye
bildireceğini, 14 günlük süre içinde toplam bedeli ALICI’ya iade
edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.6. ALICI,
sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu Ön Bilgilendirme Formunu
elektronik ortamda teyit edeceğini, herhangi bir nedenle sözleşme konusu
ürün bedelinin ödenmemesi ve/veya banka kayıtlarında iptal edilmesi
halinde, SATICI’ nın sözleşme konusu ürünü teslim yükümlülüğünün sona
ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.7. ALICI,
Sözleşme konusu ürünün ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi
ve/veya kuruluşa tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının yetkisiz
kişilerce haksız kullanılması sonucunda sözleşme konusu ürün bedelinin
ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya ödenmemesi
halinde, ALICI Sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri
SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade edeceğini kabul, beyan ve
taahhüt eder.
5.8. SATICI,
tarafların iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve tarafların
borçlarını yerine getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin
oluşması gibi mücbir sebepler halleri nedeni ile sözleşme konusu ürünü
süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI' ya bildireceğini kabul,
beyan ve taahhüt eder. ALICI da siparişin iptal edilmesini, sözleşme
konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat
süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini
SATICI’ dan talep etme hakkına haizdir. ALICI tarafından siparişin iptal
edilmesi halinde ALICI’ nın nakit ile yaptığı ödemelerde, ürün tutarı
14 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI’ nın kredi kartı
ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından
iptal edilmesinden sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir.
ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka
tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ile 3
haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI’ nın
hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili
olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’ yı sorumlu
tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
6. FATURA BİLGİLERİ
Ödeme Şekli : | **** | |
Teslimat Adresi : | **** | |
Teslim Edilecek Kişi: | **** | |
Fatura Adresi : | **** | |
Kargo Ücreti : | **** | TL |
Fatura teslim : Fatura sipariş teslimatı sırasında fatura adresine sipariş ile birlikte
teslim edilecektir.
7. CAYMA HAKKI
7.1. ALICI;
mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, ürünün kendisine veya
gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on
dört) gün içerisinde, SATICI’ya bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve
cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı
reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Hizmet sunumuna
ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı
tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce,
tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde
cayma hakkı kullanılamaz. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan
masraflar SATICI’ ya aittir. ALICI, iş bu sözleşmeyi kabul etmekle,
cayma hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
7.2. Cayma
hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI' ya
iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile yazılı bildirimde
bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen düzenlenen "Cayma Hakkı
Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması
şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde,
7.2.1 3. kişiye
veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen
ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş
olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası
kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği
takdirde tamamlanamayacaktır.)
7.2.2. İade formu,
7.2.3. İade
edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile
birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
7.2.4. SATICI,
cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük
süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’ yı borç altına sokan belgeleri
ALICI’ ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla
yükümlüdür.
7.2.5. ALICI’
nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma
olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın
zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde
malın veya ürünün usulüne uygun kullanılmasın sebebiyle meydana gelen
değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.
7.2.6. Cayma
hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya
limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında
faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
8. CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
8.1. a) Fiyatı
finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı
veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin
sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden
sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan
mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların
teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın
tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları
açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve
bilgisayar sarf malzemelerine, veri kaydedebilme ve veri depolama
cihazlarına ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli
bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma,
araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme
amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Kozmetik
ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim ürünleri, mayo, bikini, kitap,
kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler ile
kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.) iade edilebilmesi
için ambalajlarının açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış
olmaları gerekir.
8.2. SATICI
şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, aşağıdaki kanunda
belirtilen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin yerleşim yerinin
bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici sorunları
hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir. Parasal sınıra
ilişkin bilgiler aşağıdadır:
28/05/2014 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere:
a) 6502
sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68. Maddesi gereği
değeri 2.000,00 (ikibin) TL’nin altında olan uyuşmazlıklarda ilçe
tüketici hakem heyetlerine,
b) Değeri 3.000,00(üçbin)TL’ nin altında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine,
c) Büyükşehir
statüsünde bulunan illerde ise değeri 2.000,00 (ikibin) TL ile
3.000,00(üçbin)TL’ arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem
heyetlerine başvuru yapılmaktadır.
İşbu Sözleşme ticari amaçlarla yapılmaktadır.
SATICI
İPEKYOLU KOZMETİK VE DOĞAL ÜRÜNLER A.Ş.
ALICI | |
Adı/Soyadı : | **** |
Tarih : | **** |